PDA

Покажи пълната версия : За броя на нишките на конеца



g251
05.10.2017, 18:19
Здравейте, момичета (и момчета, ако има такива J).

Аз съм една начинаеща гобленарка, която се сблъска с първия си сериозен проблем. Моля, не ми се смейте много :)

В инструкциите към моето гобленче пише, че трябва да шия гобленовия бод с 3 нишки.
Аз обаче, понеже съм невежа, го започнах с всичките 6 нишки на конеца... :shy2:
Ясни са ми две неща:
1. ще си го доушия така, както съм го започнала, понеже вече напреднах доста;
2. конците вероятно няма да ми стигнат.
Първото мога да го приема, харесва си ми и така, а вторият проблем е лесно решим - конци се продават.

Питането ми е друго:
Опитах се - след като разбрах, че съм сгрешила - да ушия няколко реда с по няколко бода с конец с 3 нишки. Представях си как ще изглежда много по-добре от вече ушитото и колко много ще ме е яд. Резултатът обаче никак не ми хареса - много рехав бод, под който прозира панамата (конците са DMC, ако това има значение).
Как е редно да постъпвам по принцип - когато пише 3 нишки, задължително ли да следвам тази инструкция, даже да не ми хареса резултатът или да си шия както ми е кеф? :)
Има ли някакви рискове, когато се шие с 6 нишки, освен евентуалният недостиг на конци - да стане твърде сбито, да се деформира панамата или нещо друго?

Моля да бъдете снизходителни към невежата :)

Благодаря на всички за отговорите и добре заварили първия ми пост тук :P

Светла Петрова
05.10.2017, 20:16
По принцип трябва да се спазва инструкцията на производителя.Има гоблени,които дизайнера е предвидил отделни участъци да се бродират даже и с една нишка.Стига се и до 6.Тук е добре, че конците са ДМС и могат да се набавят, но има комплектовки с Мадейра (не се предлагат навсякъде), конци на Дименшън (няма ги на нашия пазар) .
Сега си довършете гоблена така, но за следващите спазвайте изискванията.Що се отнася до прозирането след изпиране панамата се свива и всичко си идва на мястото
Успех в начинанието!

g251
05.10.2017, 23:26